BYĆ ŚWIADOMYM

Gdy tworzył Monochromy w błękicie, złocie i czerwieni, musiał być świadom, że Mondrian I wszystkie te trzy prymarne barwy w różnych wariacjach zestawiał ze sobą w poszczególnych obrazach. Klein pojmował te ko- j lory symbolicznie, zgodnie z tradycją: błękit jako barwę ducha, złoto jako symbol absolutu, i czerwień jako kolor życia. Wedle Hegla są te I trzy „barwami najczystszymi, najprostszymi i pierwotnymi”, a ich połączenie urasta do promiennej potęgi, która oznacza Boga. Takie metafizyczne pojmowanie języka sztuki w równej mierze dotyczyło Mondriana, co Yvesa Kleina. Mondrian,’ z jego doskonale spójnym i konsekwentnym systemem filozoficznym i ściśle związanym z nim, z niego niejako wyrastającym ’! kształtem sztuki, był dla Kleina zrozumiały  i oczywisty.

Witaj na moim portalu! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących hobby! Bedą się tutaj pojawiły artykuły o wędkarstwie, motoryzacji i wiele innych związanych z aktywnym spędzaniem wolnego czasu! Zapraszam do czytania!