NURT DZIAŁAŃ
Jeśli od tej strony spróbujemy spojrzeć na analizowany tu nurt działań, artystycznych — usytuowanie go w orbicie wpływów myśli dalekowschodniej stanie się dla nas w pełni przekonywające.Trzeba by tedy na wybór przez artystów współczesnych przedmiotów z otoczenia powszedniego popatrzyć w nowy sposób. Trzeba by i sakralizację tych przedmiotów przez umieszczenie ich w obszarze sztuki potraktować inaczej. Trzeba by im przydać nie tylko inną rolę, ale i szukać dla nich innych obszarów odniesienia.Byłoby jednak nieuprawnione sądzić, że wszystkie albo i większość obiektów wybieranych przez artystów z potocznej rzeczywistości i przenoszonych w rzeczywistość sztuki to obiekty przeznaczone do medytacji, jak jantry lub kwiat, liść czy źdźbło trawy w rękach mędrca Wschodu, który wie, że wszystko w świecie przedmiotów jest względne, pozorne i przemijające, i może powiedzieć: „Saham” (ja jestem nią) albo „So’ham” (ja jestem nim), bowiem „nie ma różrficy między mną a tobą”.